Iubesc toamna!

Azi e una din zilele de toamna când iubesc să zâmbesc, să râd, să fug, să evadez ş-apoi să mă întorc. Pentru azi n-am planuri, vreau doar să mă bucur, să alerg, să visez, să iubesc.

47a5b2ab1d6c4e8879d268bcad9512de

Mă-mbrac în culorile toamnei, mă înfrupt din bogăţiile cu care a venit, mă bucur de liniştea ei, care se aşterne după o vară agitată şi … visez. 🙂

Motivele pentru care iubesc toamna sunt nenumărate.f559d9cbb27bbcb4b90732eea4d03ccf

1. Toamna e sezonul bunătăţilor – castane și mere coapte, dovleac, gutui, nuci, zacuscă, vinete coapte, struguri, pere, cătină, scorţişoară şi nelipsitul must. Acum îmi vine să dau o fugă la bunică, să mă-nverzesc pe mâini de la nuci, să mănânc dovleac copt şi să merg în livadă după prune, gutui şi mere.

2. Toamna e pentru târguri şi festivaluri, unde poţi să mânânci bunătăţi din toată ţara.

3.  Toamna e frumoasă prin culorile ei – arămii, cărămizii, gălbui, dar și prin peisajele pe care ni le oferă.

4. Toamna e de mers la Muzeul Satului “Dimitrie Gusti” – am fost de nenumărate ori la Muzeul Satului, dar nicicând vizitarea lui nu se compară cu zilele de toamnă. Culorile tomnatice, aerul care adie ușor, frunzele căzute pe jos, toate îți încântă privirea și te relaxează. Dacă ai noroc și prinzi și un târg, fii sigur că vei avea parte de o zi de toamnă de neuitat.

5. Toamna e cu miros de ceai şi carte veche – serile de toamnă se petrec în compania unei ceşti fierbinte de ceai şi-o carte bună. Aroma lor învăluie casa, iar tu ai luat demult locul personajului preferat din cartea pe care-o ţii în braţe.

99931c2095a59c8ddb1aa8534e78dc89

6. Iubesc toamna pentru ploile ei lungi și reci, când eu sunt acasă, la adăpost, înfofolită în plapumă, cu ochii și urechile atentă la vremea de afară.

93bb4d5ddf23bd6d17964675a46d7dc1

7. Toamna sunt mai nostalgică, romantică, îndrăgostită.

8. Iubesc toamna pentru puloverele călduroase, păturile pufoase, băile lungi cu multă spumă, ciocolata caldă.

9. Toamna îmi aminteşte de poezia pe care o învăţam la fiecare început de grădiniţă şi care era printre preferatele mele

Toamna- Demostene Botez

Toti acei ce-ntreaga vara
Au lucrat din zori in seara,
Toamna, cu roade bogate,
Au si fructe, si bucate.

Mere, pere in panere,
Prune bune si alune,
Si gutui amarui,
Cu puf galben ca de pui.
Si tot felul de legume,
De nu le mai stii pe nume.

Azi e una din zilele de toamnă când totul e frumos, liniștit și bun. Azi și în fiecare zi!

Leave a Reply

