Sănătate la pahar

10728619_851884434841978_758208671_nSăptămâna aceasta mi-am început-o cum nu se poate mai bine. Mi-am făcut dis-de-dimineață un suc delicios de portocale, grapefruit, lămâie, ghimbir și piper cayenne. L-am băut cam la vreo 45 de minute după ce am luat cătina și am mai așteptat încă pe atât până am mâncat.

Pentru că în sezonul rece, răcesc destul de des și nu-mi prea place să iau pastile, încerc să aleg remedii naturale, atât pentru a-mi imuniza organismul, cât și atunci când simt că începe să mă ia răceala.

Primul pe lista e ghimbirul, planta mea preferată pentru sezonul rece, pe care o adaug în sucuri, ceaiuri sau chiar mâncare.

Beneficiile ghimbirului:

  • Rădăcina de ghimbir este bogată în potasiu, zinc, calciu, cupru şi magneziu și vitaminele B6, C și D
  • Reduce febra, calmează tusea și iritațiile în gât
  • Întărește sistemul imunitar
  • Scade durerile menstruale, de cap și de gât
  • Detoxifică sângele
  • Reglează ritmul cardiac
  • Îmbunătățește circulația sângelui
  • Este un energizant natural
  • Reglează somnul
  • Scade tensiunea
  • Combate inflamațiile si infecțiile
  • Are efect antiinflamator

Dar să revenim la suc, despre care spuneam că l-am preparat din:

  • o portocală
  • o lămâie
  • un grapefruit
  • ghimbir
  • piper cayenne

10723622_851884401508648_982918306_n

Pentru că mă grăbeam, am ales să folosesc storcătorul manual pentru citrice, iar ghimbirul l-am tăiat și pus bucățele. Dar cred că varianta mai bună e cea cu storcătorul de fructe și legume.

10723399_851884408175314_1522412994_n

Mie mi-a plăcut mult de tot, plus că având în vedere proprietățile citricilor, combinate cu ghimbirul și piperul cayenne, am ales o băutură care m-a vitaminizat, energizat, mi-a întărit imnunitatea,și mi-a detoxifiat și fortificat organismul.

10726842_851884454841976_1702029553_n

Atenție!

Consumați ghimbir doar dacă știți că vă face bine, deoarece deși are multe beneficii este contraindicat persoanelor care suferă de afecţiuni renale, care urmează să facă o intervenție chirurgicală sau care fac tratament cu analgezice sau antihipertensive, iar în cazul diabeticilor consumul de ghimbir în exces poare reduce drastic nivelul de zahâr din sânge cauzând hipoglicemie.

***

Informațiile care apar în acest articol sunt scrise în urma unei lungi documentări, dar și a experienței proprii.

2 thoughts on “Sănătate la pahar

  1. E foarte misto sucul propus de tine! Si eu sunt fan ghimbir, il adaug in aproape toate mancarurile, iar dimineata, in timpul anotimpului rece, il beau sub forma de ceai combinat cu radacina de turmeric! Vara, cand urmez detoxuri cu consum de sucuri verzi, adaug 2 cm de radacina in blender si o mixez bine cu celelalte ingrediente! Foarte faine pozele!

    Like

    1. Până acum nu am încercat să-l combin cu turmeric, dar mulțumesc pentru idee. Cu siguranță voi încerca și eu, în curând. Chiar sunt curioasă cum e!

      Like

Leave a Reply

