Băutură de iarnă!

Sunt fericită, iar unul dintre principalele motive e pentru că se apropie sărbătorile de iarnă. Iubesc Crăciunul, zăpada, frigul (uneori!), ceaiul cald, turta dulce, mirosul de scorțișoară, cuișoare, portocală, atmosfera de familie din perioada sărbătorilor, care mie mi se pare diferită de restul anului. ❤

Abia aștept să ascult radioul moșului, să merg la târgurile de Crăciun, să cumpăr cadouri și să mă bucur de tot ce-i frumos și bun în jurul meu. Serios îți zic că dacă stai în preajma mea în perioada asta, nu ai cum să nu iubești și tu sărbătorilor de iarnă, oricât de puțin sau mult ai aduce cu Grinch. :))

Și pentru că am vrut să grăbesc puțin întreg ritualul sărbătorilor de iarnă, să simt miros de portocală și scorțișoară, și cum afară ningea așa frumos (acum vreo 3 săptămâni) mi-am pregătit cea mai bună băutură de iarnă.

foto 1 mod 2

De ce am avut nevoie?

  • coaja de la o portocală
  • o gutuie
  • un măr
  • 2-3 bețe de scorțioșoară
  • cuișoare
  • apă

foto 2 mod 1

Cum am pregătit?

Am spălat bine fructele, le-am tăiat, am curățat portocala și am oprit doar coaja, pe care am rupt-o în bucăți. Într-o oală (în funcție de ce cantitate vreți să faceți, alegeți mărimea oalei) am pus toate fructele împreună cu bețele de scorțisoară și cuișoarele și le-am lăsat până au dat în clocot. După care, am închis focul și le-am mai lăsat 2-3 minute să se întrepătrundă aromele. Apoi l-am pus într-o cană și l-am băut. A fost delicios, iar toată casă „miroasea a sărbătoare”. Eu am mâncat și fructele, că tare bune au fost. 🙂

Puteți să adaugați zahăr sau miere (dar nu când este fierbinte!), dacă vreți să îndulciți, eu însă nu am simțit că e nevoie.

foto 3

Leave a Reply

