Supă de pui cu găluște și pastă de hrean

Vremea rece și mohorâtă de afară m-a îndemnat azi să fac o supă de pui cu găluște și pastă de hrean. În sezonul rece îmi place mult să adaug în supa de pui, pastă de hrean, pe care o prepar acasă. Dar despre cum se face pasta de hrean voi scrie într-un post viitor.

 Să revenim la supă. 🙂

Avem nevoie de:

  • 500 gr pui, de preferat de țară
  • 1 ceapă
  • 1 ardei
  • 2 morcovi
  • țelină
  • păstârnac
  • 2-3 cartofi (opțional), eu de data aceasta nu am pus
  • sare, piper, foi de dafin
  • pătrunjel

Pentru găluște:

  • 1 ou
  • pesmet cât cuprinde

 Să trecem la treabă:

Am spălat, curățat și tranșat puiul și l-am pus la foc în 3-4 litri de apă, cu puțină sare. Am lăsat puiul să fiarbă, dar am avut grijă să iau toată spuma care s-a adunat pe deasupra. Am trecut la legume. Ceapa, ardeiul, țelina și păstârnacul, după ce le-am curățat, le-am lăsat întregi, pentru că le-am pus doar pentru a-i da aromă și gust supei. Le-am adăugat în oală și am lăsat să fiarbă. În cazul în care vreți să puneți și cartofi, așteptați ca legumele să fie pe jumătate fierte și abia apoi adăugați cartofii.

Când legumele au fost aproape gata, am scos păstârnacul, țelina, ardeiul și ceapa și m-am apucat să fac găluștele. Am bătut bine oul și am adăugat griș, dar aveți grijă să nu puneți foarte mult griș pentru că altfel vor ieși găluștele tari. Am pus găluștele una câte una în supă, cu ajutorul unei linguri. Dacă vedeți că găluștele nu se țin bine și se desfac e semn că trebuie să mai adaugați o lingură de griș în compoziție. După ce am pus găluștele, am mai lăsat  vreo 10-15 minute pentru a se întrepătrunde, apoi am închis focul.

Mie îmi place să mănânc supa fierbinte, cu pătrunjel și pasta de hrean. O bunătate!

Poftă bună! 🙂

 IMG_5681mod

2 thoughts on “Supă de pui cu găluște și pastă de hrean

  1. Ador supele…as putea trai doar cu ele! Imi place ideea de hrean in supa, nu cred ca am mai incercat; cu toate ca prefer supele din legume, cateodata (mai ales iarna) adaug pui (organic) pentru consistenta dar si gust deosebit. Urmatoarea combinatie va fi cea propusa de tine!

    Like

    1. Și mie îmi plac tare mult supele, și cele cu pui, dar și cele din legume. Să încerci și cu hrean, e tare bună. Eu așa mănânc supa, iarna de când eram mică. După ce încerci, să-mi zici cum ți s-a părut! 🙂

      Like

Leave a Reply

