Pastă de hrean

Așa cum v-am promis duminică când am postat supa de pui cu găluște, am revenit cu rețeta pentru pasta de hrean. Se face foarte repede și simplu și e tare bună și sănătoasă.

IMG_5650mod

De ce ai nevoie?

  • rădăcină proaspătă de hrean
  • oţet de mere
  • sare

IMG_5659mod

 Cum se prepară?

Cureți hreanul și-l dai pe răzătoarea fină (mică), pentru că doar astfel își va menține mai bine proprietățile. Așa că oricât de multe lacrimi vor curge, nu renunța, serios că merită. După ce ai terminat de ras tot hreanul, îl pui în borcan și îl apeși puțin cu lingurița pentru a nu sta răsfirat. Adaugă un sare peste el, apoi toarnă oțetul de mere, dar ai grijă să nu pui foarte mult încât „să-l inunzi”.

Asta e tot? Nu-i așa că a fost simplu?

IMG_5666mod

Eu țin pasta de hrean în frigider, de obicei nu fac cantități mari, pentru că îmi place să fie proaspăt și mai mult,dacă depășește 45-60 de zile, începe să-şi piardă din propietăţi şi aromă şi capătă o culoare maronie. Poți să adaugi pasta de hrean în supe, ciorbe sau chiar la fripturi sau cartofi.

IMG_5672mod

Leave a Reply

