Suc din 3 legume cu puteri magice

Sunt deja două săptămâni de când îmi încep fiecare dimineață cu sucul de sfeclă, morcov și măr, pe care îl beau cam după 45 de minute, după ce beau o altă licoare miraculoasă, despre care vă voi scrie în curând. După ce beau acest suc aștept alte 45 de minute sau o oră  și abia apoi iau micul dejun. E foarte important să nu mâncați imediat, pentru a putea lăsa nutrienții să fie absorbiți și astfel să-și facă efectul. Eu până acum nici nu am simțit nevoia să mănânc pentru că sucul este bogat în vitamine și este foarte sățios.

Pentru a fi sigură că am tot ce-mi trebuie și nu trece nicio zi fără să sar peste acest obicei, am grijă ca la fiecare sfârșit de săptămână să merg la supermarket sau piață și să îmi cumpăr cele necesare pentru suc, încât să-mi ajungă (aproximativ) pentru toată săptămână. Mă uit atentă să aleg legume românești și proaspete. Sfecla o iau în coajă, deși am văzut că se găsește și decojită, niciodată nu m-a tentat să aleg varianta asta. Prefer să-mi înroșesc mâinile și întreg procesul să dureze cu 5 minute mai mult, dar măcar știu că este mult mai sănătos. 🙂

Înainte de a te apuca de această cură, e bine de știut că sfecla pătează hainele, deci ai grijă ce porți pe tine (preferabil haine de case), îți înroșește rău mâini, așa că e bine să te speli imediat pe mâini. De asemenea, din cauza concentraţiei de coloranţi naturali, sfecla pătează și dinții, așa că e bine să-ți periezi dinții cam la o oră după ce ai consumat acest suc  pentru ca petele să nu aibă timp să se formeze.

Dar pe cuvânt că uiți de toate aceste mici neplăceri când descoperi efectele miraculoase pe care sfecla le are asupra organismului tău.

IMG_5765mod

Sucul proaspăt de sfeclă, morcov și măr a fost descoperit cu sute de ani în urma de medicii chinezi pe când încercau să găsească un remediu pentru tratamentul cancerului de plămâni. Azi, cei mai mulți dintre noi folosesc acest suc pentru proprietățile detoxifiante și antioxidante.

Așă că să trecem la treabă și să aflăm ce face și cum ne ajută fiecare dintre cele 3 legume în parte.

Sfecla roșie

  • are în componența sa betanină, nutrient important pentru sănătatea cardio-vasculară
  • este o sursă bogată în vitaminele A, B şi C, magneziu, potasiu, fier, calciu, fosfor şi acid folic
  • crește energia și previne oboseala organismului
  • consumată în mod regulat tratează și previne tumorilor canceroase, datorită faptului că este bogată în substanțe antioxidante
  • scade hipertensiunea arterială
  • combate anemia deoarece are în componență fier, magneziu şi vitamina B6
  • conține polizaharide și fibre care ajută la combaterea constipației
  • are proprietăți anti-inflamatorii și anti-oxidante

 Morcovul

  • cu toții știm că morcovii sunt buni pentru vedere (sau nu acesta era argumentul cu care venea mereu mama atunci când voia să fie sigură că mănâncăm morcovii din mâncare?)
  • conține betacaroten ce acționează ca un antioxidant si protejeaza organismul împotriva îmbătrânirii
  • conține falcarinol si falcarindiol, substanțe ce au proprietati anticancerigene
  • este o sursă importantă de fibre, vitamina B1, B2, B6, vitamina C, vitamina K, biotină, potasiu şi tiamină
  • conține vitamina A, ce ajută la eliminarea toxinele din organism și vindecarea acneei
  • fibrele prezente în morcovi curăță colonul și îmbunătățesc tranzitului intestinal

Mărul

Probabil ați auzit de multe ori zicala “Cu un măr pe zi, ții doctorul la distanță!”, asta pentru că beneficiile mărului sunt multiple și miraculoase.

  • curăță și detoxifică organismul
  • scade colesterolul
  • este bogat în Vitamina A, vitamine din complexul B-urilor, vitaminele C, E, K, acid folic, zinc, magneziu, fier si calciu.
  • scade riscul de diabet și reglează nivelul insulinei în sânge
  • menține sănătatea inimii
  • merele rosii conțin un antioxidant numit quercentin, care ajută la îmbunătățirea și întărirea sistemului imunitar

Acum că ați (re)citit beneficiile celor 3 legume, să trecem le treabă și să pregătim cel mai bun și sănătos suc, cu care să ne începem ziua.

IMG_5766mod002

De ce avem nevoie?

  • o sfeclă
  • un măr
  • un morcov

Din câte am citit, ideal ar fi să fie proporții egale ale fructelor pentru că doar așa vom avea parte de rezultatele și efectele reale ale sucului.

IMG_5772mod

Cum se prepară?

Se spală legumele. Morcovul și sfecla se curăță, la măr păstrăm și coaja, renunțăm doar la cotor și semințe. Se taie legumele și se adaugă în storcătorul de fructe. Sucul e gata!

Încercați să beți sucul imediat după ce l-ați făcut, pentru că altfel nutrienții se vor oxida și proprietățile miraculoase vor începe să dispară.

 Să fiți sănătoși!

IMG_5769mod

2 thoughts on “Suc din 3 legume cu puteri magice

  1. Abia aştept să încerc şi eu! Şi chiar faci asta în fiecare dimineaţă? 🙂 Eu nu reuşesc nici măcar să-mi iau vitaminele zilnic mai mult de-o săptămână..

    Like

    1. Am reușit vreo 3 săptămâni să beau în fiecare dimineață sucul, apoi am renunțat pentru că mi se părea că îmi “răpea” prea mult timp. Dar sper să mă reapuc, că tare bine m-am simțit cât l-am băut. Tu l-ai încercat? Că iar am răspuns foarte târziu, dar am avut mici probleme cu blogul. 😀

      Like

Leave a Reply

