Turtă dulce

Ieri, de 1 Decembrie, eu am ales să fac turtă dulce. Și cum afară ningea, în casă se auzeau colinde, iar mirosul de scorțișoară, nucșoară și portocală se răspândise pretutindeni, am început luna cum nu se poate mai bine. ❤

Eu fac turtă dulce de vreo 3 ani, așa că anul acesta am combinat mai multe rețete și serios că mi-a ieșit cea mai bună turtă dulce de până acum. Am primit laude pentru ea. 🙂

IMG_5858mod

De ce am avut nevoie?

  • 4 ouă: 2 ouă întregi și 2 gălbenușuri
  • 100 gr zahăr brut
  • 9 linguri de miere (puneți 10 dacă vreți să iasă foarte dulce)
  • 500 gr faină (data aceasta am pus faină albă, dar data viitoare o să încerc și cu un alt tip de făină)
  • fulgi de migdale
  • miez de nucă
  • 1 linguriță de scorțișoară
  • 1 linguriță  de nucșoară
  • 1 linguriță de bicarbonat de sodiu (stins cu 1 lingură de oțet de mere)
  • coajă de portocală (am uitat să o pun când am făcut poza)
  • un praf de sare

* poți să adaugi și alte condimente: cuișoare, ghimbir măcinat, anason, coriandru, cardamom, dar ai grijă să fie toate măcinate.

Data viitoare voi folosi și eu mai multe condimente, acum m-am hotărât târziu că vrea să fac turtă dulce și, deși am căutat în Kaufland și Mega Image, am găsit doar scorțișoară și nucșoară. Am înțeles că există și condiment special de turtă dulce (este un amestec cu toate aceste condimente), dar eu prefer să le adaug separat.

IMG_5884mod

Cum se prepară?

Într-un bol am pus ouăle, 2 întregi, 2 gălbenușuri și zahărul, pe care le-am bătut bine, cu mixerul, timp de 5-7 minute. Am adăugat mierea și am continuat să bat încă vreo 2-3 minute.

Acum e rândul făinei, pe care am adăugat-o treptat, împreună cu bicarbonatul de sodiu (stins cu 1 linguriță de oțet de mere), condimentele, fulgii de migale, miezul de nucă, pe care le-am fărmițat și coaja de portocală (puteți pune cât doriți, în funcție și de cum vă place să-i simțiți gustul). Am continuat să amestec (nu te speria dacă ți se pare aluatul prea sfărâmicios, e normal asta). După ce am încorporat toate ingredientele, l-am frământat la mână timp de 5-7 minute, apoi l-am băgat la frigider pentru 2 ore.

Când m-am apucat de întins aluatul, am și dat drumul la cuptor, pentru a se încălzi bine. De data aceasta am folosit cuțitul de bucătărie, de la Ikea, dar nu pot să zic că mi-a plăcut foarte mult. Mi s-a părut că nu s-a desprins deloc bine aluatul de pe forme și a trebuit să mă ajut de un cuțit normal pentru a duce la bun sfârșit procedeul. Rămân la ideea că formele de turtă dulce sunt cele mai potrivite.

Am ținut turta dulce la cuptor în jur de 10 minute.

IMG_5922mod

V-am zis că a ieșit tare bună? 

Voi ce rețete de turtă dulce aveți?

3 thoughts on “Turtă dulce

Leave a Reply

