Suc bun pentru imunitate

Cred că deja v-ați dat seama că-mi plac mult sucurile naturale, pe care pot să mi le fac eu acasă, tocmai pentru că sunt sănătoase, pline de vitamine și energizante.

De data aceasta, mi-am făcut un suc din morcovi, lămâi, usturoi și ghimbir, foarte bun pentru imunitate.


IMG_5935mod

Ingredinte:

  • 3-4 morcovi
  • 2 lămâi curățate de coajă
  • 4 căței de usturoi
  • 1 bucată de rădăcină de ghimbir
  • 1 praf de turmeric
  • 1 praf de scorțișoară
  • 1 praf de cayenne (piper roșu)

IMG_5940mod

Cum se prepară?

Am curățat de coajă morcovii, lămâile, ghimbirul și usturoiul, le-am tăiat în bucăți mici și le-am pus în blender. Am ales să folosesc blender-ul pentru că am vrut ca fructele și legumele să rămână întregi, pentru un plus de vitamine. Sucul a ieșit gros, bogat în pulpă, astfel că am pus și puțină(!) apă plată, astfel încât să pot să-l beau. Am adăugat turmericul, cayenne-ul și scorțișoara, am amestecat bine și l-am băut.

IMG_5943mod

Sfat!

Pentru că gustul de ghimbir și usturoi mi s-a părut intens, am adăugat 2 lingurițe de miere, iar data viitoare voi adăuga și un măr, pentru a mai îndulci sucul, dar și pentru că mărul este bogat în antioxidanți.

IMG_5951mod

Beneficiile ingredientelor

Morcovii – conțin betacaroten ce acționează ca un antioxidant si protejeaza organismul împotriva îmbătrânirii, sunt o sursă importantă de fibre, vitamina B1, B2, B6, vitamina C, vitamina K, biotină, potasiu,  tiamină și vitamina A.

Rădăcina de ghimbir este bogată în potasiu, zinc, calciu, cupru şi magneziu și vitaminele B6, C și D, reduce febra, calmează tusea și iritațiile în gât, întărește sistemul imunitar, detoxifică sângele, este un energizant natural, combate inflamațiile si infecțiile.

Lămâia este o sursă bogată de Vitamina C, un antioxidant puternic, stimulează imunitatea.

Usturoiul este cel mai puternic antibiotic natural cunoscut sub formă de aliment pur, combate infecțiile, este un stimulent pentru sistemul imunitar, are efecte benefice și asupra pielii.

2 thoughts on “Suc bun pentru imunitate

Leave a Reply

