Produs DIY

Morning, ladies,

promiteam acum ceva vreme că o să citiți pe acest blog și articole de beauty. Ei bine, după o perioadă de pauză, revin cu un astfel de articol, de data aceasta despre un produs DIY, pe care am vrut să-l fac de foarte mult timp, dar până acum nu m-am încumetat.

Însă în weekend m-am hotărât, mi-am cumpărat cele necesare (deși o parte din ingredinte le aveam deja în casă, pentru că le folosesc la măștile de păr) și m-am pus pe treabă. Mi-am făcut primul deodorant homemade. ❤

Recunosc că am citit o vreme multe articole, fel de fel de rețete, am citit despre fiecare ingredient în parte, pentru a afla cum acționează și de ce trebuie folosit, iar rezultatul este unul pe măsură. Cel puțin asta zic acum, după 4 zile de folosire.

IMG_5998mod

 De ce am avut nevoie?

  • 2 linguri de ulei de cocos (stare lichidă)
  • 1 lingură unt de cacao (stare lichidă)
  • 2 linguri de  amidon
  • 2 linguri de bicarbonat de sodiu
  • 10 picături de ulei esențial de tea tree
  • 10 picături de ulei esențial de portocală
  • o capsulă de vitamina E

IMG_6028mod

Cum l-am pregătit?

Amesteci uleiul de cocos cu cel de cacao, adaugi amidonul și apoi bicarbonatul de sodiu, în această ordine. Adaugi apoi uleiul de tea tree și portocală, iar la final vitamina E.  Asta e tot! Nu-i așa că e foarte simplu? Și e și eficient!

Cantitățile pe care eu le-am folosit sunt orientative, pentru că s-ar putea să trebuiască să mai adaugi ingrediente, în funcție de cum e compoziția. Dacă ți se pare ca e prea solidă, adaugă ulei de cocos sau unt de cacao, dacă e prea lichidă, e de preferat să adaugi amidon alimentar. E bine să amesteci continuu, eu am folosit o spatulă de lemn pentru a face asta.

Datorită uleiului de portocală, produsul miroase foarte bine. Nu e nevoie să aplici o cantitate foarte mare și îl simți așa bine pe piele. Eu l-am pus într-o fostă cutie de cremă și îl aplic cu degetele.

Produsul nu se ține la frigider, nu pătează hainele și ar trebui să te poți bucura de el în jur de 3 luni, tocmai pentru că nu trebuie să folosești o cantitate mare. Am citit că nu e bine să-l folosești pe pielea proaspăt epilată sau rasă, pentru că, din cauza bicarbonatului de sodiu te poți irita,

Dacă încă nu te-am convins, cu siguranță după ce vei citi despre puterea ingredientelor folosite, voi face asta.

10859740_881786348518453_121032043_nmod

Despre ingrediente:

Uleiul de cocos e printre preferate mele, îl folosesc foarte mult pentru păr, dar beneficiile lui sunt multiple.

  • hidratează şi catifelează pielea
  • înlătură senzaţia de piele uscată
  • tonifică şi infrumusețează pielea și îi confer strălucire
  • are proprietăți antioxidante, antifungice, antibacteriene, antiinflamatoare.

Untul de cacao l-am descoperit recent, dar l-am adaugat imediat pe lista produselor favorite. Abia aștept să-l folosesc pentru păr sau corp.

  • e potrivit tuturor tipurilor de piele,oferind o hidratare intensă
  • poate fi folosit pentru ten, corp și păr
  • regenerează pielea
  • ajută  la reținerea apei și la menținerea ph-ului optim al pielii
  • atunci când este aplicat pe piele, untul de cacao formează o barieră între celulele epidermei și mediu, păstrând pielea hidratată

Uleiul de tea tree, nici despre acesta nu știam prea multe lucruri până acum, dar serios ca e WOW. Tare mă bucur că l-am descoperit. 🙂

  • tratează acneea, mătreața, problemele scalpului, negi, herpesul ș.a
  • ajută la eliminarea mirosurilor neplăcute
  • are proprietăți dezinfectante, antifungice și antivirale

Promit să revin cu un articol detaliat despre uleiul de tea tree, pentru că fără doar și poate e incredibil de bun și eficient. Abia aștept să-l folosesc și la alte produse homemade!

Uleiul de portocală miroase incredibil de bine și mai mult, e considerat uleiul fericirii.

  • opreste dezvoltarea bacteriilor la nivelul pielii si are rol calmant.
  • are efect antiinflamtor și antiseptic

Vitamina E are efect hidratant, astfel ne ajută sa avem o piele frumoasă și sănătoasă. E bine să folosești Vitamina E atunci când prepari deodorantul, pentru că ajută uleiurile să nu râncezească.

Amidonul absoarbe umeazeala și păstrează mirosul uleiurilor esențiale.

Bicarbonatul de sodiu este ușor abraziv și îndepărtează mirosul neplăcut.

***

Pentru a face această rețetă am folosit mai multe informatii, printre care, cele de la Adina Halas, dar și o altă rețetă, pe care am văzut-o acum ceva vreme la emisiunea Ai grijă de tine, prezentată de Carmen Brumă. Cumva am făcut un mixt între cele 2, pentru că mi-a plăcut mult cea de-a doua rețetă, dar nu erau specificate cantitățile ingredientelor, m-am folosit și de prima rețetă.

Înainte să prepari acest deodorant, asigură-te că nu ești alergică la niciunul dintre ingrediente!

Promit să revin cu mai multe poze și un articol detaliat după câteva săptămâni de utilizare.

10841397_881786388518449_836928634_nmod

Ce ziceți, l-ați încerca și voi?

Leave a Reply

